01. September 2009
Tutoriale triburile.ro

Pentru cei care joaca triburile am adunat / compilat o strategie de dezvoltare a satului / satelor . Cei care nu joaca triburile pot citi ca sa isi faca o idee despre cum este jocul.
Capitolul 1: Dezvoltarea initiala.
La inceput ai o perioada de protectie, in functie de setarile serverului aceasta difera. Perioada de protectie pentru incepator este de 5 zile. In aceasta perioada nimeni nu poate sa te atace.
Cum lumea a avansat, satul are de la bun inceput un punctaj de 81, distribuit astfel:
Cladirea principala - nivel 1 Piata centrala - nivel 1 Taietori de lemne - nivel 8 Mina de argila - nivel 7 Mina de fier - nivel 4 Ferma - nivel 2 Magazia - nivel 2 Ascunzatoarea - nivel 2
Prima zi :
In primele 24 de ore de protectie, insistati numai pe productia de materie prima. Intrati cat mai des si ridicati nivelul la cele trei cladiri de productie astfel : -mina de lemn si mina de argila la acelasi nivel -mina de fier sa fie cu 2 nivele mai jos decat celelalte mine Construiti statuia si recrutati un paladin.
A doua zi :
Ridicati Cladirea principala pana la nivelul 5, Cazarma la nivelul 1 si incepeti sa recrutati cativa lancieri. Insotiti de paladin incepeti sa jefuiti satele parasite din jur. Satele parasite si satele bonus sunt o sursa esentiala de materie prima !!!
A treia zi :
Ridicati fieraria la nivel 1 si recrutati si cativa spadasini. Trimitetii la jefuit impreuna cu lancierii. Cu cat numarul de lancieri se mareste impartiti-i “pe echipe” de cate 10 sau 15 in funcite de cati sunt. Atacati simultan mai multe sate parasite si o sa vedeti ca incepe deja magazia sa se umple. Incercati ca numarul de spadasini si numarul de lancieri recrutati sa fie echilibrat. Ridicati ferma si magazia in functie de necesitate. Odata cu recrutarea de trupe numarul de muncitori prezenti in ferma se micsoreaza.
A patra zi :
Ridicati Fieraria la nivel 2 si cazarma la nivel 5. Cercetati luptatorii cu toporul. In functie de surplusul de materie prima nu neglijati nici celelate cladiri cum ar fi minele, zidul…!
A cincia zi :
Ridicati din nou minele,cel putin cate 1 nivel, farmati satele parasite apropiate si recrutati din nou luptatori cu toporul.
Daca planul de dezvoltare este urmarit indeaproape, nu veti avea probleme imediat dupa iesirea din protectie.
-a trecut deja o saptamana de cand aveti satul pe harta. Aveti in sat aproximativ 100 lancieri, 100 luptatori cu spada si 100 luptatori cu toporul.A venit momentul sa faceti pasul urmator - cavaleria. -ridicati in paralel ferma si magazia in decursul unei zile, fara a mai face alte recrutari sau constructii. In ziua urmatoare, ridicati grajdul la nivel 3, cercetati cavaleria usoara iar de restul resurselor din acea zi recrutati topoare. -urmeaza ziua cea mare, in care veti incepe recrutarea cavaleriei usoare.Incepeti ziua de dimineata cu farmarea satelor parasite cu lancierii si satele cu maxim 140 de puncte, care sunt iesite din protectia de incepator, cu luptatorii cu toporul. Incepeti recrutarea organizata - cavaleria usoara recrutati cate 10 odata iar luptatorii cu toporul cate 25 odata (chiar daca resursele v-ar permite 27, 30, 32 sau alte cifre intermediare). -odata cu aparatia cavaleriei usoare in sat, trimiteti-o la jefuit. O sa observati ca aceasta transporta mult mai multa prada. Jefuiti cu ea satele mai indepartate, cavaleria este mult mai rapida pe camp, iar cu lancierii si spadasinii satele din apropiere. -continuati cu ridicarea cladirii principale pana la nivelul 15, dupa care reveniti asupra minelor pana ajungeti cu ele la 20/18/18. -in zilele ce urmeaza ridicati ferma, magazia si zidul(ultimul pana la nivelul 10). Continuati recrutarea bine calculata de luptatori cu toporul si cavalerie usoara. Ar trebui sa puteti incepe sa recrutati si cavalerie usoara cate 25/50 odata. -urmeaza inca 2 zile dedicate minelor, in care tinta este nivelul 24. Pana in acest moment ar trebui sa fi dezvoltat o armata ofensiva de aproape 1.000 luptatori cu toporul si vreo 150 cavalerie usoara. Atacati sate de 250-300 puncte cu toate trupele de atac deodata, pentru a le curata de trupe cu pierderi minime. Nu neglijati nici recrutarea trupelor de aparare cum ar fi lancierii, spadasinii si arcasii !
Din acest moment dezvoltarea va decurge de la sine, ridicarea cladirii principale la nivel 20, targul la nivel 10, apoi minele la nivel 27, dupa care fieraria pana la nivel 20 si cladirile de recrutare - cazarma, grajdul (cat mai “sus”), de asemenea ferma si magazia in paralel, dupa necesitate.
Acesti pasi sunt orientatvi. Dezvoltarea satului depinde de abilitatile fiecarui jucator.
Va voi prezenta in continuare cum ar trebui sa arate satul tau in diferite momente :
Capitolul 2: Satul pina in 3000 puncte.
plecam de la configuratia urmatoare :
Cladirea principala - level 5 Cazarma - level 1 Piata centrala - level 1 Târg - level 1 Taietori de lemne - level 17 Mina de argila - level 17 Mina de fier - level 17 Ferma - level 4 Magazie - level 14 Ascunzatoare - level 4 Zid - level 8
Intre 500-600 de puncte :
Inceteaza sa cresti in puncte, si treci sa-ti faci armata de aparare.
- mareste cazarma la level 5 si ferma la level 6 2) construieste o fierarie 3) in fierarie sa faca Luptatori cu spadale 4a) recruteaza 400 de Luptatori cu spada si 400 de Lancieri (oameni cu ….) 4b) in timp ce faci recrutari mareste mareste cazarma la nivel 10 si ferma dupa nevoie
Cladirea principala - level 5 Cazarma - level 10 fierarie - level 1 Piata centrala - level 1 Târg - level 1 Taietori de lemne - level 17 Mina de argila - level 17 Mina de fier - level 17 Ferma - level 11 Magazie - level 14 Ascunzatoare - level 4 Zid - level 8
Intre 600-1000 de puncte:
Acum este timpul sa atacam alte sate.Ca sa facem lucrul asta avem nevoie de cavalerie usoara. construieste in ordinea urmatoare.
- argila si lemne la level 20 2) fier si magazie la level 18 3) fa-ti oameni pana ajungi la 1500 4) cladirea principala level 5 si fierarie level 5 5) construieste grajduri si crestele la level 3 6) in fierarie da-i sa faca spioni si cavalerie usoara 7) fa-ti 100 de spioni si incepe sa ataci orasele din jurul tau cel mult 3 deodata cu maxim 20 de spioni ca sa lasi 40 acasa. Memoreaza satele cu resurse multe si cele cu putina aparare pt a fii atacate. 8) fa-ti 35 oameni cavalerie usoara si incepe sa ataci cu toti 35 deodata 9) cu resursele care le furi fa mai multa cavalerie usoara 10) din resursele propii zidul fa-l la level 15
La 1000 de puncte orasul tau trebuie sa arate astfel:
cladire principala - level 10 cazarma - level 10 grajd - level 3 fieararie - level 5 targ - level 1 taietori de lemne - level 20 mina de argila - level 20 mina de fier - level 18 ferma - level 16 magazie - level 18 ascunzatoare - level 4 zid - level 15
1000-2000 puncte:
In acest stagiu ne pregatim de razboi. Ridicam resursele pana cand avem un venit stabil. Ar trebui asa:
- cladirea principala sa fie level 20 2) targul la level 10 3) lemnele si argila la level 24 4) fierul la level 22 5) aveti grija ca sa aveti in jur de 1400 de oameni cu Luptatori cu spada si 1400 de oameni cu Lancieri, incepand sa faceti la inceput Lancierile pt ca sa ramana fier pt Luptatori cu spada 6) si sa ai grija sa ai in jur de 500 spioni
la 2000 de puncte satul tau trebuie sa arate asa:
cladirea principala - level 20 cazarma - level 10 grajdul - level 3 fierarie - level 5 targ - level 10 taietori de lemne - level 24 mina de argila - level 24 mina de fier - level 22 ferma - level 22 magazie - level 18 ascunzatoare - level 4 zid - level 15
2000-3000 puncte:
Acesta este sfarsitul stagiului de crestere pt primul oras. Cel mai important e sa construiti fieraria. 1) fa mina de fier la level 24 2) faceti magazia la level 20 3) faceti cel putin 500 de oameni cu axe 4) faceti fieraria la level 20 5) aveti grija sa aveti in jur de 350 cavalerie usoara 6) aveti grija sa aveti in jur de 200 spioni 7) urcati pana la 2000 de oameni cu Luptatori cu spada si 2000 de oameni cu Lancieri
satul ar trebui sa arate cam asa :
cladirea principala - level 20 cazarma - level 10 grajd - level 10 fierarie - level 20 targ - level 12 taietori de lemne - level 24 mina de argila - level 24 mina de fier - level 24 ferma - level 22 magazie - level 20 ascunzatoare - level 4 zid - level 15
3000 puncte +
Acum este timpul sa construim atelierul sa facem cel putin 100 de berbeci si o generatie de nobili. Ne indreptam catre prima inobilare!
Capitolul 3 : Momentul primei innobilari
Ca sa cucerim un sat avem nevoie de o unitate speciala numita “NOBIL”
Pentru a putea produce aceasta unitate avem nevoie de cladirea “curte nobila” In aceasta cladire cumparam niste monezi-taleri, necesari pentru a recruta un nobil. Numarul de taleri necesari pt a recruta un nobil difera in functie de nr de sate pe care le aveti. Cu cat aveti mai multe sate cu atat sunt necesari mai multi taleri Calculul de taleri necesari pt a recruta un nobil este urmatorul :
pt satu nr 1 = 1 taler pt satu nr 2 = 1 taler(pe care lai cumparat deja) + 2 = 3 pt satu nr 3 = 3 taleri(pe care i-ai cumparat deja) + 3 = 6 pt satu nr 4 = 6 taleri(pe care i-ai cumparat deja) + 4 = 10 ………………
La inceput satul atacat are o loialitate de 100% fata de propietarul lui. Nobilul nu face altceva decat sa scada loialitatea satului respectiv cu un numar ales aleatoriu intre 25-35%, din acest motiv atacurile cu nobil trebuiesc date in mod repetat pana cand loialitatea satului respectiv devine ZERO sau scade sub ZERO.
Nobilul este o unitate de atac foarte slaba, asadar nu trebuie trimis niciodata singur, deoarece moare repede!
Avem deja 1 nobil si vrem sa inobilam un sat !
Acest moment trebuie intarziat pentru a avea o actiune de innobilare cat mai usoara si cat mai reusita. In momentul in care veti atenta prima innobilare ar trebui sa aveti satul cam asa:
Cladirea principala - nivel 20 Piata centrala - nivel 1 cazarma - nivel 18 Grajd - nivel 10 Atelier - nivel 2 Fierarie - nivel 20 Curte de nobili - nivel 1 Taietori de lemne - nivel 28 Mina de argila - nivel 28 Mina de fier - nivel 28 Ferma - nivel 30 Magazie - nivel 26 Zid - nivel 20
Armata din sat:1.000 lancieri, 1.000 luptatori cu spada, 5.000 luptatori cu toporul, 1.000 arcasi, 1500 cavalerie usoara, 500 arcasi calareti, 120 berbeci.
Bateti 3 taleri si recrutati 2 nobili inainte de a incepe atacurile. Atacurile vor fi date adversarului, astfel:
Atacul 1 curatare: 5.ooo luptatori cu toporul, 1.500 cavalerie usoara, 500 arcasi calareti, 100 berbeci Atacul 2 fake: 50 lancieri, 1 berbec Atacul 3 fake: 50 lancieri, 1 berbec Atacul 4 fake: 50 lancieri, 1 berbec Atacul 5 fake: 50 lancieri, 1 berbec
In urma acestor atacuri veti primi rapoarte si veti afla daca respectivul a incercat sa fenteze sau nu atacurile.
1.In cazul in care a fentat atacurile.
Problema se complica, inseamna ca adversarul este on-line si va observa atacurile facute de voi cu nobili. O strategie de derutare a adversarului ar fi aceasta :
-trimiteti din nou atacul de curatare, de data aceasta precedat de 2 fake-uri date de colegii din jur, fara berbeci! Imediat dupa acel atac de curatare, va mai ajunge un fake al vostru si un atac de curatare al unui coleg din apropiere. Trimiteti si nobilii sa ajunga la 10 minute dupa ultimul atac fake sau real, pe rand, cu cate 500 luptatori cu spada. Intre atacurile celor doi nobili trebuie sa fie o distanta de 2 minute. Fiecare atac cu nobil sa fie urmat de un fake cu berbec ( luati in calcul ordinea sosirii in satul respectiv, nu ordinea plecarii din satul vostru). In momentul in care nobilii se intorc in sat veti avea si armata de atac in sat. trimiteti-o inca odata, toata, insotita de un nobil, iar celalalt nobil cu 500 de luptatori cu toporul(care nu ii trimiteti la insotirea primului nobil). Intre cele doua atacuri sa mai fie un fake cu berbec, iar dupa ele sa ajunga toate trupele voastre de defensiva din primul sat ca sprijin in satul atacat.
2.In cazul in care nu a fentat
Problema e simpla, impartiti armata de atac in 2 si trimiteti-o esalonata, cu cate un nobil.Repetati atacurile pana cand adeziunea satului scade sub 0%.
Capitolul 4 : Organizarea satelor
Acum avem deja 2 sau mai multe sate. Foarte important este organizarea acestora.
Din punct de vedere militar din acest moment satele trebuiesc impartite pe “grupe”.
grupa 1 - sate de aparare. sate in care vor exista numai trupe de aparare. grupa 2 - sate de atac. sate in care vor exista numai trupe de atac.
Raportul dintre grupe trebuie sa fie de minim 1:1 Ideal este 2:1 sau si mai mult, adica 2 sate de aparare / 1 sat de atac
Avem si o configuratie a unui astfel de sat considerat ca fiind satul “target”. Arata asa:
Cladirea principala - nivel 20 Cazarma - nivel 25 Grajd - nivel 20 Atelier - nivel 5 Fierarie - nivel 20 Curtea de Nobili - nivel 1 Piata centrala - nivel 1 targ - nivel 20 Taietori de lemne - nivel 30 Mina de argila - nivel 30 Mina de fier - nivel 30 Ferma - nivel 30 Magazia - nivel 30 Ascunzatoarea - nivel 0 (o demolati) Zidul - nivel 20
Impartirea trupelor pe cele 2 categorii de sate
Cateva configuratii ale satelor de atac :
54 lancieri (pt fake) 6000 topoare 2000 cavalerie usoara 1000 cai arcasi 240 berbeci 10 catapulte 4 nobili
54 Lancieri 7.200 Luptatori cu toporul 1.000 Cavalerie usoara 1.500 Arcasi calareti 300 berbeci 10 catapulte 4 Nobili
lancierii folosesc pt a da atacuri “fake” si vor fi insotiti de cativa berbeci sau catapulte.
Cateva configuratii ale satelor de aparare :
7.000 Lancieri 7.000 Luptatori cu spada 6.000 arcasi 50 berbeci 4 nobili 21 Cavalerie usoara
10.000 luptatori cu spada 10.000 arcasi 50 berbeci 4 nobili 21 cavalerie usoara
Cavaleria usoara si berbecii vor folosi la fake-uri. Nobilii la “trenulet”. Se presupune ca deja aveti mai multe sate grupate astfel. Metoda de inobilare in aceasta situatie va fi urmatoarea :
- cateva atacuri de curatare date de pe satele voastre de atac.
- 4 atacuri cu 4 nobili date de pe un sat de aparare. in primele 3 atacuri nobilii vor fi insotiti de trupe minime, iar in ultimu atac nobilul va fi insotit de un nr mai mare de trupe de aparare deoarece dupa ce satul este inobilat trupele cu care a fost atacat ramane in satul respectiv, astfel satul respectiv va fi aparat inca din momentul in care este cucerit.
Capitolul 5 : Cum sa construiesti eficient
Cum sa construiesti cel mai eficient
In continuare va vom prezenta anumite niveluri ale cladirilor considerate ca fiind cele mai eficiente pt o dezvoltare economica si militara buna. Aceste niveluri sunt considerate “suficiente” si “indeajuns” pentru a atinge o faza a dezvoltarii destul de importanta, dezvoltarea maxima a cladirilor ramane la aprecierea fiecaruia in functie de stadiul de joc in care se afla sau de pretentiile fiecaruia…!!! Daca pentru inceput veti atinge aceste niveluri puteti considera ca dispuneti de un avantaj economic si militar foarte bun, avantaj care va permite sa va ganditi la extindere prin cucerirea altor sate, continuarea dezvoltarii cladirilor ramane la aprecierea fiecaruia in functie de importanta pe care o are acel nivel in plus al cladirii respective…!
De ce nu se doreste dezvoltarea maxima a cladirilor ? Sunt 3 motive :
1 - uneori acest nivel maxim presupune foarte multi muncitori asta inseamna ca numarul armatei va fi redus. 2 - costurile foarte mari. 3 - se pierde mult timp… in anumite cazuri se pierd zile….!!!
Cladirea principala
Nivel 20 muncitori 99 timp 38% nivel 30 muncitori 475 timp 23%
Pentru a construi aproximativ cu 60% mai repede platesti o suma uriasa de resurse,astepti cel putin 3 zile pana este gata si ocupi 475-99=376 populatie.Deoarece este o limita de nivel la celelalte cladiri,vei ajunge la ea destul de repede,si nu ai nevoie de acel 60%.Asa ca ramai la nivelul 20,va salva multa populatie
Cazarma
Nivelul 25 muncitori 303 timp 16% (nivelul maxim)
Vei vrea sa construiesti topoare in satele ofensive cat de repede posibil si sulite si sabii in satele defensive cat de repede posibil asa ca nu poti ocoli nivelul 25 la cazarma.
Grajd
Nivelul 20 muncitori 158 timp 21% (nivelul maxim)
Grajdul la nivelul 20 foloseste doar 158 populatie si este foarte folositor in satele de atac. Tu poate ai vrea sa ai grajdul la nivelul 20 si in satele de aparare,ca sa poti schimba rapid de la trupe defensive la trupe ofensive ori sa construiesti cavalerie grea.Cum incepi sa construiesti non-stop defensiva vei avea cazarma muncind toata ziua,iar grajdul are foarte putin de facut.Construiesti spioni foarte repede si sunt foarte ieftini,asa ca ai putea lua in considerare sa construiesti cavalerie grea,nu ca defensiva primara,ci ca sprijin rapid unde este nevoie.
Atelier
Nivelul 2 muncitori 9 timp 59% Nivelul maxim 15 Nivelul 10 muncitori 33 timp 37%
Aceasta este de cele mai multe ori dupa gustul personal.Eu construiesc nivelul 10 in satele ofensive pentru a obtine rapid berbeci si catapulte iar in satele defensive nivelul 2.La nivelul 2 construiesc doar 2,3 catapulte pentru fake-uri.(atacuri fantoma)
Fierarie
Nivelul 20 muncitori 395 timp 15%
Fara discutii.Este necesar pentru a putea construi Curte nobila
Curte nobila
Fara discutii.Fara ea nu poti crea generatie de nobili necesara pt a cucerii alte sate.
Targ
Nivelul 10 muncitori 82 obti 10 negustori Nivelul 16 muncitori 211 obti 46 negustori Nivelul 20 muncitori 395 obti 110 negustori Nivelul 25 muncitori 866 obti 235 negustori
Uite o cladire care ma tot enerveaza. Tie chiar iti “trebuie” nivelul 10 pentru a putea construi Curte nobila.Poate ai vrea nivelul 16 care poate transporta maxim 3 pachete de resurse de Curte nobila care au nevoie de 15 negustori pe pachet.Dar mai tarziu in joc cand ferma este plina si nu mai poti recruta armata este bine sa il ai la nivelul 20 ca sa poti trimite toate resursele unde este nevoie.Din nou depinde de gustul fiecaruia si de situatia in care se afla.Daca toate satele sunt aproape unul de altul poti sa faci acelasi lucru cu un targ cu un nivel mai jos.
Mine
Taietorii de lemne, mina de argila, mina de fier
Nivelul 30 muncitori 326 obti 3840 resurse pe ora Nivelul 30 muncitori 447 obti 3840 resurse pe ora Nivelul 30 muncitori 949 obti 3840 resurse pe ora
Aici depinde de gustul personal.Am observat ca nu trebuie sa ma bazez tot timpul pe resursele pe care le obtin din mine; obtin intr-o ora daca trimit la furat mult mai multe resurse… mai tarziu cand vei avea cavalerie imi vei confirma acest lucru. Este indicat sa le dezvolti pana la nivelul 21,22 in functie de cerinta iar dupa ce esti un pic mai “eliberat” cu constructiia celorlalte cladiri este bine sa atingi nivelul maxim
Ferma
Nivelul 30 muncitori 0 capacitate 24000 locuitori
Va dati seama ca nu costa populatie,ci produce.Nivelul 30 in toate satele fara exceptii.
Magazie
Level 25 muncitori 0 capacitate 142373 Level 30 muncitori 0 capacitate 400000
Poate ai vrea sa o tii la nivelul 25,pentru ca asa ai avea mai putine,si asa moralul va fi mai mare,dar in timp ce nu ocupa populatie multi jucatori o cresc la nivelul 30
Ascunzatoare
Nivelul 1 muncitori 2 ascunde 150 resurse Nivelul 10 muncitori 8 ascunde 2000 resurse
Aceasta este buna pentru a enerva atacatorii la inceput,dar ajuta la sfarsitul jocului cand piata centrala este distrusa si trebuie sa o inlocuiesti ar trebui sa ai cel putin nivelul 1.Nivelul 10 este cam nefolositor,dar ocupa doar 6 populatie,asa ca decide singur.
Zid
Nivelul 20 muncitori 99 207% defense bonus
Un defense bonus masiv si mareste defensiva satelor cu o fixa(dar cam joasa valoare),In asa fel ca trupele atacatoare sa primeasca damage chiar daca nu ai trupe defensive.Fara discutii.Nivelul 20.
Satul target este configuratia ideala de sat, la care va trebui sa ajungeti cu toate satele. Arata asa:
Cladirea principala - nivel 20 Cazarma - nivel 25 Grajd - nivel 20 Atelier - nivel 5 Fierarie - nivel 20 Curtea de Nobili - nivel 1 Piata centrala - nivel 1 targ - nivel 20 Taietori de lemne - nivel 30 Mina de argila - nivel 30 Mina de fier - nivel 30 Ferma - nivel 30 Magazia - nivel 30 Ascunzatoarea - nivel 0 (o demolati) Zidul - nivel 20
Acest sat are 9711 puncte, 3266 de muncitori si 20.734 populatie pentru armata.
Sper ca aceste informatii v-au fost folositoare. Nu faceti greseala pe care o fac alti jucatori si anume sa va doriti un punctaj mare, cat mai mare, pentru a ocupa o pozitie favorabila in clasament… ganditi-va ca o lupta nu se castiga prin puncte ci prin armata…!!!